Εικαστική έκθεση της Χριστίνας Μήτρεντσε: “SUPER-EGO”

Aphrodite, (Bibliophile Collage) 2021

Χριστίνα Μήτρεντσε
“SUPER-EGO”

Eπιμέλεια: Χριστόφορος Μαρίνος

Οικία Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού

Εγκαίνια: Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022, 18:00-21:00

Διάρκεια έκθεσης: 20 Οκτωβρίου έως 19 Νοεμβρίου 2022

Ωράριο λειτουργίας: Πέμπτη-Παρασκευή, 17:00-20:00

Σάββατο 12:00-16:00

Είσοδος ελεύθερη

Παρακαλούμε για την ασφάλεια όλων
να φοράτε μάσκα.

Σας ευχαριστούμε

Iconic Fungi Portrait II , 2016- 2022
Emblem – Rug, 2022

Σημείωμα του Επιμελητή

Η ατομική της Χριστίνας Μήτρενσε στην Οικία Κατακουζηνού είναι μια site-specific έκθεση αναδρομικού χαρακτήρα. Η καλλιτέχνις επιχειρεί να αναβιώσει την ιστορική αθηναϊκή κατοικία του 1960 και μας προσκαλεί σε μια σύγχρονη εικαστική παρέμβαση στο εσωτερικό της. Η έκθεση «Super Ego» διερευνά τις δυνατότητες του Katakouzenos House Museum (KHM), το οποίο ακολουθεί τις αρχές των σπιτιών-μουσείων, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το Μουσείο Freud στο Λονδίνο.*

Στη μέχρι τώρα πορεία της στο Λονδίνο και στην Ελλάδα, η Χριστίνα Μήτρεντσε είναι εξοικειωμένη με τις μουσειακές συλλογές και τη διαπραγμάτευσή τους ως εννοιολογικού και θεωρητικού τρόπου λειτουργίας της σύγχρονης επιμελητικής και καλλιτεχνικής πρακτικής. Εν προκειμένω, χρησιμοποιώντας πολλαπλές τεχνικές και μέσα,
η καλλιτέχνις συνομιλεί με το αρχείο και τα έργα τέχνης της συλλογής των Κατακουζηνών, διατηρώντας τον διάλογο ανοιχτό και ζωντανό, και αποφεύγοντας σκόπιμα τις συστηματικές ταξινομήσεις. Η έκθεση περιλαμβάνει παλαιότερα και νέα έργα, φτιαγμένα ειδικά για την έκθεση, που υιοθετούν οικείες και διεπιστημονικές προσεγγίσεις, όπως βιβλιογλυπτική, xειροποίητη μεταξοτυπία, ζωγραφική (σειρά «Ιconic Fungi Portraits»), κολλάζ (σειρές «Bookscapes» και «Bibliophiles»), κεραμικά, βιντεοπροβολές και ένα υφαντό χαλί. Ενσωματώνοντας διάφορες αναγνώσεις, η Μήτρεντσε διαπραγματεύεται τη διαλεκτική σχέση μεταξύ σύγχρονης τέχνης και καλλιτεχνικής παραγωγής μέσα σε μια κατοικία που άφησε σημαντική πολιτιστική και επιστημονική παρακαταθήκη. Τα έργα της Μήτρεντσε συνδιαλέγονται με τον χώρο και την αισθητική της Οικίας Κατακουζηνού, δημιουργώντας νέες ποιητικές εμπειρίες και ανταλλαγές.

Η Οικία Κατακουζηνού ήταν ένα από τα σημαντικότερα φιλολογικά σαλόνια της Γενιάς του ’30. Tα έπιπλα και τα εκθέματα (αντικείμενα, ιστορικά χειρόγραφα, φωτογραφίες, αλληλογραφία) αναδεικνύουν τους σταθμούς και τις βιογραφικές πτυχές της επαγγελματικής, κοινωνικής και οικογενειακής ζωής των Κατακουζηνών. Το αρχειακό υλικό αποκαλύπτει προσωπικές στιγμές του διάσημου ζευγαριού και τη σχέση του με την πολιτιστική ελίτ της εποχής (Ελύτης, Σεφέρης, Γκίκας, Χατζιδάκις, Εμπειρίκος, Τσαρούχης, Chagall, Camus). Τα σύγχρονα έργα τέχνης που παρουσιάζονται, καταπιάνονται με θέματα κεντρικά τόσο για την ψυχανάλυση όσο και για την ίδια την τέχνη: μετάφραση, μεταμόρφωση, χρονικότητα, ασυνείδητο, μεταφορά, όνειρα και φαντασία. Τα νέα έργα της Μήτρεντσε καθρεφτίζουν αυτές τις ιδέες, προκαλώντας μια νέα συζήτηση που αντηχεί σε όλες τις αίθουσες του σπιτιού. Ταυτόχρονα, αποκαλύπτουν ή αποκρύπτουν πτυχές, ανοίγοντας έναν διάλογο γύρω από την πολιτική της ορατότητας των πληροφοριών των αρχείων,προσκαλώντας τους θεατές να γίνουν συμμέτοχοι.

Η έκθεση «Super Ego» επιχειρεί, μεταξύ άλλων, να προσφέρει στο σημερινό αθηναϊκό κοινό μια νέα ανάγνωση της Οικίας Κατακουζηνού.

Στην είσοδο της Οικίας Κατακουζηνού μας υποδέχεται το έργο Emblem (2015).
Είναι η υπογραφή της καλλιτέχνιδας, μια χειροποίητη μεταξοτυπία με πολλούς συμβολισμούς. Το ίδιο σχέδιο έχει φιλοτεχνηθεί ειδικά για την έκθεση σε χειροποίητο υφαντό: το Emblem Rug (2022) δεσπόζει κεντρικά στο σαλόνι μαζί με τα άλλα χειροποίητα έπιπλα.

Τα σχέδια και οι μεταξοτυπίες από τη σειρά Microdrawings (2017) αναπαριστούν σημαντικές στιγμές από την ιστορία του θεάτρου. Το χειροποίητο δίμετρο Pillar II (2022), φτιαγμένο από παγκόσμιους χάρτες, υψώνεται στη μέση της μεγάλης σάλας και ακουμπά την οροφή, καθώς το βάζο με τα φρέσκα λουλούδια καθρεφτίζει τον ζωγραφικό πίνακα του Γιάννη Τσαρούχη πάνω από το τζάκι σε συνοδεία του I love You – Video (2022), βασισμένο στο γνωστό κομμάτι του Χατζιδάκι.

Τα έργα The Wifi is Weak (Bookscape) (2016), Sex in History (2022), και το Aphrodite (Bibliophile) (2018) μας μεταφέρουν στην εποχή του internet. Πολύχρωμες επιφάνειες σκληρών βιβλίων σαν να επρόκειτο για πίνακες αφηρημένου εξπρεσιονισμού, μόνο που εδώ αυτές οι επιφάνειες διερευνούν περαιτέρω τα κειμενικά «τοπία» της post-internet εποχής. Πιο συγκεκριμένα, σχολιάζουν το πώς
ο ψηφιακός κόσμος μοιάζει να λειτουργεί ως «διαιτητής» ανάμεσα στον άνθρωπο και
στη φύση. Και όλα μαζί τα αντικείμενα αναδημιουργούν τα κομμάτια ενός παζλ, συνθέτοντας μια εικόνα η οποία αντανακλά την προσωπικότητα των ιδιοκτητών του σπιτιού και ξαναζωντανεύει το πνεύμα μιας εποχής.

Η Μήτρεντσε επιδεικνύει τη δέσμευσή της να προωθήσει πειραματικές μορφές της λεγόμενης Book Arts που αντικατοπτρίζουν τις εννοιολογικές στρατηγικές της εδώ και πολλά χρόνια, όπως στα γλυπτά Seduction (2021), Welcome (2022)
και Akrokeramo I & II (2018), τα οποία ενσωματώνονται στην τραπεζαρία. Αυτό το είδος «θεσμικής αναρχίας» είναι αναζωογονητικό και επιτρέπει στους θεατές μια πιο προσωπική αλληλεπίδραση με τα αντικείμενα και τους χώρους του σπιτιού.

Ο κόκκινος διάδρομος, όπου παρουσιάζεται το έργο Hot Hashtags (Bookscape) (2021), μας οδηγεί ομαλά στο πράσινο σαλόνι αναμονής για τους ασθενείς, που φιλοξενεί μια καινούργια, επιδαπέδια εγκατάσταση, με τίτλο The Wondrus Mushrooms in the Garden of Eden (2022), όπου τα χειροποίητα γλυπτικά μανιτάρια (Amanitas) είναι φτιαγμένα με τη συλλογή βιβλίων Τα Φοβερά Ντοκουμέντα, ανάμεσα σε οικιακά φυτά. Εδώ τα Magic Mushrooms μας παραπέμπουν στις τελευταίες εφαρμογές της επιστήμης και τις θεραπευτικές ιδιότητές τους για ασθενείς με κατάθλιψη και άγχος που μπορούν να βελτιώσουν τη συναισθηματική ευημερία των ασθενών με ψυχολογικές αναταραχές.

Στα ζωγραφικά πορτρέτα Iconic Fungi Portrait series (2016-2022) η παρασιτική φύση των μανιταριών φαίνεται να ζει από τον «ξενιστή» τους, υποδηλώνοντας τη βεβαιότητα της φθοράς, τον παραλογισμό της θνητότητας και μια θεϊκή ομορφιά που γεννήθηκε
από τη μετάλλαξη. Τα στοιχεία που σχηματίζουν τα πρόσωπα συνδιαλέγονται με τον συμβολισμό των μανιταριών και της εκκεντρικότητας. Η Mήτρεντσε μας μεταφέρει σε έναν ψυχολογικό χώρο που αιωρείται μεταξύ του φανταστικού, του ονείρου και του πραγματικού επηρεασμένη από τη μέθοδο ερμηνείας των ονείρων του Φρόιντ.
Τα πορτρέτα της τείνουν να αποκαλύπτουν μια συλλογική λαχτάρα, μια σκοτεινή ψυχολογική πτυχή και μια απόλαυση του υψηλού και του αστείου που συνδέονται και αντανακλούν τη σύγχρονη κοινωνία, καθώς και τους κρυμμένους μύθους διαφορετικών πολιτισμών, όπως εκείνοι των Ολμέκων, των Ζαποτέκων, των Μάγια και των Αζτέκων.

Η πρακτική της ψυχανάλυσης και η λεγόμενη «ομιλούμενη θεραπεία» που βασίζεται στο φροϋδικό μοντέλο, εφαρμοζόταν στην αίθουσα θεραπείας και γραφείο του Κατακουζηνού, όπου βρίσκεται ακόμα το ψυχαναλυτικό ντιβάνι, τα προσωπικά
του αντικείμενα, τα έργα τέχνης και η βιβλιοθήκη. Η γνωστή σειρά της Μήτρεντσε με τίτλο Wounded Books, με πυροβολημένους τόμους των απάντων του Φρόιντ (Apanta-Freud, 2022), καθώς και των Αγάπη (2022), Psychology of Perception (2017) και Archeology (2017), αναμειγνύονται με τη συλλογή βιβλίων του Κατακουζηνού. Το video projection Handbuch der Neurologie (2022) ανατρέχει σε εικονογραφήσεις από τη σπάνια σειρά γερμανικής εγκυκλοπαίδειας νευρολογίας απο το αρχείο του Κατακουζηνού.
Η βιντεοπροβολή υπογραμμίζει τη δύναμη του περιεχομένου να γίνεται αφηγηματικό.
Η παρόρμηση να διαβάσει, να ερμηνεύσει και να αναλύσει, είναι συντριπτική — αλλά
ο θεατής έχει επίσης συνείδηση ​​του παραλογισμού αυτής της παρόρμησης. Οι εικόνες και ο ήχος της θάλασσας είναι διφορούμενες, μεταφορικές, ίσως αντιπροσωπεύουν μια παράξενη εμφάνιση σε ένα όνειρο. Ποιανού όμως; Και το σημαντικότερο, γιατί;

Δύο ρεαλιστικά γυναικεία στήθη (κεραμικά βαρίδια) βρίσκονται τοποθετημένα επάνω
στο σημειωματάριο στο γραφείο του Κατακουζηνού, ανακαλώντας το έργο του
Marcel Duchamp Prière de Toucher. Πρόκειται για ένα σουρεαλιστικό αντικείμενο φαντασίωσης και πόθου με τίτλο Please touch / Boobs on Books (2022). Περισσότερο
με διαισθητική παρά με σεξουαλική χροιά, το αντικείμενο προσκαλεί τον θεατή
να χαϊδέψει το στήθος, προκαλώντας έτσι πάθος και πρόκληση. Τα έργα της Μήτρεντσε διερευνούν τις επιρροές της ψυχανάλυσης στον σουρεαλισμό, ο οποίος χρησιμοποίησε τις θεωρίες της για τις ορμές και τα όνειρα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους – μερικές φορές αυτό γίνεται και μέσω «παραγωγικών παρανοήσεων». Μέσα από θραύσματα αρχείων η καλλιτέχνις απαντά σε ψυχαναλυτικές και προσωπικές ιστορίες, προτείνοντας νέες αφηγήσεις για την κατανόηση του παρελθόντος.

* Άλλωστε από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας της, το 2008, επιχειρήθηκε η σύνδεση της οικίας Κατακουζηνού με το μουσείο Freud και αυτό φαίνεται και από τον χαιρετισμό που έστειλε ο τότε διευθυντής του Michael Molnar στην επιμελήτρια
της Οικίας Κατακουζηνού Σοφία Ε. Πελοποννησίου-Βασιλάκου:

«Μια παράλογη απορία γεννήθηκε στο μυαλό του Freud όταν βρέθηκε στην Ακρόπολη το 1904 -ήταν η πόλη μπροστά στα πόδια του αληθινή; Όμως και όλοι οι επισκέπτες σε κάποιο μουσείο αφιερωμένο σε μια γνωστή προσωπικότητα μοιάζουν με τον Freud στην Αθήνα και βιώνουν μια εξίσου εξωπραγματική στιγμή: Άραγε το πρόσωπο που γνωρίζουμε από τα έργα του να έζησε πράγματι σε αυτό το σπίτι; Είτε βρισκόμαστε στο γραφείο του Καθηγητή Κατακουζηνού ή του Καθηγητή Freud, η προσοχή μας παλινδρομεί ανάμεσα στα αντικείμενα που ο προηγούμενος κάτοικος του σπιτιού άφησε πίσω του και τα “εσωτερικά μας αντικείμενα” που τον αντιπροσωπεύουν στα μάτια μας. Κάθε μουσείο είναι μια Ακρόπολη: είναι ένας τόπος όπου η πραγματικότητα περιβάλλεται από φαντασία».

Akrokeramo I & II, 2021

Η Χριστίνα Μήτρεντσε έχει εκθέσει τα έργα της σε 20 ατομικές εκθέσεις και πάνω από 200 ομαδικές εκθέσεις σε γκαλερί, μουσεία και δημόσιους χώρους, όπως: Tate Modern, The Royal Academy, ICA London, Liverpool Biennial UK, XV Biennale de Mediterranea, 2nd Bodrum International Biennial Turkey, NDSM-Werf Amsterdam, MOMUS State Museum of Modern Art, Jewish Museum of Greece, Hackney Museum, Nadine Feront Gallery, Dalla Rosa Gallery, The Stephen Lawrence Gallery, Central Booking NY, The Centre for the Book Arts NY, San Francisco Centre for the Book, California, Drop – Hiroshima, Japan, Rise Berlin, Helsinki Contemporary Gallery. Το έργο της έχει συμπεριληφθεί σε σημαντικές εκδόσεις όπως το The Word Is Art (Thames & Hudson), το Unselfmarked (Against Decorum) και το Prologues. Τα έργα της βρίσκονται σε μεγάλες ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, όπως το WWW foundation, MOCA London, Senate House, Book Arts UWE, LCC, (UAL), Women’s Art Library Goldsmiths University, Book Art Centre NY, the National Library in Baghdad, Jewish Museum of Greece, Fine Art Society London, Greenwich Council, Sill Library Bath, Mol’s collection Holland, Tate Archive, Penguin Collectors Society, Griechische Kultustiftung Berlin, M. Altenman NY, Onassis Foundation, Alpha Bank, MOMUS Greece, Benaki Museum, MIET foundation, Venizelos Airport Athens.

Περισσότερα για την καλλιτέχνιδα www.christinamitrentse.com
Ε: mitrentsestudio@gmail.com / M: 6993677917

Μια συζήτηση με αφορμή το κλείσιμο της έκθεσης: ΚΡΙΣΤΙ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ – ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ « …Eις μνήμην.. προς αφήγησιν…»

 

Η οικία Κατακουζηνού
συμμετέχει στη μνήμη μιας καταστροφής
που δεν ξεχάστηκε ποτέ και που έγινε αφορμή
για μια έκρηξη δημιουργίας σε όλους τους τομείς της χώρας
και κυρίως στα γράμματα και τις τέχνες.

100 χρόνια μετά τι σηματοδοτεί αυτή η μνήμη άραγε
και πως μετουσιώνεται σε τέχνη;

“Με σεβασμό στην επέτειο σκύβουμε στο παρελθόν
για να αφουγκραστούμε το μέλλον ελπίζοντας πως ο πολιτισμός”
θα μας ενώσει, θα μας αφυπνήσει
και θα μας οδηγήσει με ασφάλεια σε έναν κόσμο που μας χωρά όλους

Η Κρίστι Γρηγορίου- Βασιλειάδη με γνώση και ευαισθησία
μας εμπιστεύεται την παρουσίαση του έργου της
για ένα τόσο δύσκολο θέμα.
Ο στόχος είναι διαχρονικός και πανανθρώπινος.
Να μην υπάρξει άλλος ξεριζωμός.

Με χαρά σας καλούμε για μια συζήτηση
με την Κρίστι Γρηγορίου & τη Σοφία Ε. Πελοποννησίου
γύρω από τα έργα της έκθεσης,
όπου θα διαβαστεί και η ιστορία του Νικόλαου Γρηγορίου
ο οποίος πρωταγωνιστεί στα έργα που παρουσίαζονται.

Στη συζήτηση θα συμμετέχει και
ο Β΄Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Κατακουζηνού
Ζήσιμος Συνοδινός
ο οποίος θα αναφερθεί
στα λογοτεχνικά κείμενα-μαρτυρίες που επέλεξε
και τα οποία συνοδεύουν την έκθεση

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου
18:30
Είσοδος ελεύθερη αλλά με κράτηση θέσης

Θα σας παρακαλέσουμε για την ασφάλεια όλων
να φοράτε μάσκα.

Σας ευχαριστούμε

Παράταση εικαστικής έκθεσης: ΚΡΙΣΤΙ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ – ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ « …Eις μνήμην.. προς αφήγησιν…»

« Θα μας δοθεί το χάρισμα και η μοίρα
να πάμε να πεθάνουμε μια νύχτα
στο πράσινο ακρογιάλι της πατρίδας;
Γλυκά να κοιμηθούμε σαν παιδάκια γλυκά,
Κι απάνωθε μας θε να φεύγουν,
στον ουρανό, τ αστέρια και τα εγκόσμια.
Θα μας χαϊδεύει ως όνειρο το κύμα.
Και γαλανό σαν κύμα τ ‘όνειρό μας
θα μας τραβάει σε χώρες που δεν είναι»
 
Απόσπασμα από το ποίημα «Ύπνος» του
Κώστα Καρυωτάκη, Νηπενθή 1921
 
Άρθρο της Λήδας Καζαντζάκη για την έκθεση
 

Η οικία Κατακουζηνού
συμμετέχει στη μνήμη μιας καταστροφής
που δεν ξεχάστηκε ποτέ  και που έγινε αφορμή
για μια έκρηξη δημιουργίας σε όλους τους τομείς της χώρας
και κυρίως στα γράμματα και τις τέχνες.

100 χρόνια μετά τι σηματοδοτεί αυτή η μνήμη άραγε
και πως μετουσιώνεται σε τέχνη;

“Με σεβασμό στην επέτειο σκύβουμε στο παρελθόν
για να αφουγκραστούμε το μέλλον ελπίζοντας πως ο πολιτισμός”
θα μας ενώσει, θα μας αφυπνήσει
και θα μας οδηγήσει με ασφάλεια σε έναν κόσμο που μας χωρά όλους.

Η Κρίστι Γρηγορίου με γνώση και ευαισθησία
μας εμπιστεύεται την παρουσίαση του έργου της
για ένα τόσο δύσκολο θέμα.

Ο στόχος είναι διαχρονικός και πανανθρώπινος.
Να μην υπάρξει άλλος ξεριζωμός.

Σοφία Ε. Πελοποννησίου-Βασιλάκου
Επιμελήτρια της οικίας Κατακουζηνού

__________________

Η κα Κρίστι Γρηγορίου θα βρίσκεται
στην οικία Κατακουζηνού
για να σας ξεναγήσει

__________________

Στην έκθεση παρουσιάζονται
μαρτυρίες της εποχής επιλεγμένες από τον Ζήσιμο Συνοδινό,
Αντιπρόεδρο Β’ Δ.Σ. του Ιδρύματος Α. & Λ. Κατακουζηνού

________________________________

Θα χαρούμε να μας επισκεφτείτε
τις ακόλουθες ημέρες:

Παρασκευή 16/23/30 Σεπτεμβρίου 2022
Δευτέρα 19/26 Σεπτεμβρίου 2022
Τρίτη 20/27 Σεπτεμβρίου 2022
Ώρα: 17:00-19:00

Οικία Κατακουζηνού
Λεωφόρο Βασ. Αμαλίας 4
5ος όροφος
Πλατεία Συντάγματος

Είσοδος Ελεύθερη
Παρακαλούμε να φοράτε τη μάσκα σας

 

Λιγα λόγια από την Κρίστι Γρηγορίου:

“Στην συγκεκριμένη ενότητα έργων παρουσιάζω έργα που εστιάζουν στο άδικο και παράλογο ενός πολέμου όπου ο πρόσφυγας ως ασυνόδευτο παιδί αγωνίζεται για την επιβίωση του μέσα από μια βίαιη ενηλικίωση.

Αναζητώ μέσω μιας προσωπικής γλώσσας, να προβάλω τον βίαιο ξεριζωμό, την σύγκρουση, τον εκπατρισμό από τον γενέθλιο χώρο, την προσπάθεια του ανθρώπου για επιβίωση και για το αύριο, έστω και εάν είναι αβέβαιο.
Σχολιάζω είτε εννοιολογικά είτε μορφολογικά αυτό που όλοι βιώνουμε στην εποχή μας και που έχει επαναληφθεί ανά περιόδους στην ιστορία πάντα με δραματικές συνέπειες.

Στα έργα μου διερευνώ την έννοια του παλίμψηστου σε σχέδια που δουλεύονται με επάλληλα στρώματα γραφής και προσθήκης υλικών , δίνοντας σημασία στην πλαστική διαμόρφωση της επιφάνειας και στην εννοιολογική διάσταση ενός έργου που δηλώνει την επιρροή του χρόνου.

Ένθετα ακανόνιστα χαρτιά με κάποια από αυτά να έχουν ίχνη της δικής τους γραφής τμήματα από εφημερίδες κλωστές σπαράγματα από φωτογραφίες εισέρχονται στις συνθέσεις μέσα από αλλεπάλληλες επικολλήσεις που επιδέχονται συνεχή επεξεργασία, σκίζονται, επικαλύπτονται, επιζωγραφίζονται, μέχρι να αφομοιωθούν σε μια ενιαία επιφάνεια και να «χωνευτούν» στην πολύπλοκη οργάνωση του έργου.

Πώς αντιστέκεται ο άνθρωπος σε όλα αυτά; Η απάντηση είναι προφανής: με την αλληλεγγύη, το πνεύμα, άρα την αφύπνιση, τις τέχνες και τα γράμματα. Με μια λέξη τον Πολιτισμό.

Ο Πολιτισμός αποτελεί το μεγάλο όπλο μας, την καταφυγή και την ελπίδα μας”

 

Το τραγούδι της Λητώς, μια ζωή ένα συνεχόμενο τραγούδι

Η Κάτια Πάσχου με το βιβλίο “Αγγελος Κατακουζηνός, ο Βαλής μου” εκδ. Μικρή Άρκτος

 

Ακούστε το έργο «Το Τραγούδι της Λητώς, μια ζωή ένα συνεχόμενο τραγούδι»:

σε δωρεάν ακρόαση εδώ :
https://letossong.hearnow.com/

Μπορείτε και να το αγοράσετε εδώ, στην Amazon:

https://www.amazon.com/dp/B0B2WTDVDZ/ref=dm_rwp_pur_lnd_albm_unrg

Περισσότερα για το Έργο στο συνημμένο Ψηφιακό Λεύκωμα
«Το Τραγούδι της Λητώς»
εδώ:
https://katakouzenos.gr/wordpress/wp-content/uploads/to-tragoudi-tis-litos-psifiako-lefkoma.pdf

Μπορείτε να αγοράσετε το βιβλίο
“Άγγελος Κατακουζηνός, ο Βαλής μου” εδώ:
https://mikri-arktos.gr/product/aggelos-katakouzinos-o-balis-mou-6h-ek/

Σημείωση: η χρήση της γενικής «Λητώς*» στη δημοτική γίνεται κατά γραπτή επιθυμία της
ίδιας και όχι από γραμματικό λάθος

Καλό καλοκαίρι σε όλους τους φίλους της οικίας Κατακουζηνού

Να μείνετε ασφαλείς και να ξαναβρεθούμε το Σεπτέμβρη

Σας ευχαριστούμε για όλα όσα μοιραζόμαστε όλα αυτά τα χρόνια

 

Ο συνθέτης Χρίστος Παπαγεωργίου
Ο στιχουργός Νίκος Μωραϊτης
Απόστολος Παλιός και Κάτια Πάσχου

Μια συζήτηση με αφορμή την έκθεση: ΚΡΙΣΤΙ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ – ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ « …Eις μνήμην.. προς αφήγησιν…»

 

Η οικία Κατακουζηνού
συμμετέχει στη μνήμη μιας καταστροφής
που δεν ξεχάστηκε ποτέ και που έγινε αφορμή
για μια έκρηξη δημιουργίας σε όλους τους τομείς της χώρας
και κυρίως στα γράμματα και τις τέχνες.

100 χρόνια μετά τι σηματοδοτεί αυτή η μνήμη άραγε
και πως μετουσιώνεται σε τέχνη;

“Με σεβασμό στην επέτειο σκύβουμε στο παρελθόν
για να αφουγκραστούμε το μέλλον ελπίζοντας πως ο πολιτισμός”
θα μας ενώσει, θα μας αφυπνήσει
και θα μας οδηγήσει με ασφάλεια σε έναν κόσμο που μας χωρά όλους

Η Κρίστι Γρηγορίου- Βασιλειάδη με γνώση και ευαισθησία
μας εμπιστεύεται την παρουσίαση του έργου της
για ένα τόσο δύσκολο θέμα.
Ο στόχος είναι διαχρονικός και πανανθρώπινος.
Να μην υπάρξει άλλος ξεριζωμός.

Με χαρά σας καλούμε για μια συζήτηση
με την Κρίστι Γρηγορίου & τη Σοφία Ε. Πελοποννησίου
γύρω από τα έργα της έκθεσης,
όπου θα διαβαστεί και η ιστορία του Νικόλαου Γρηγορίου
ο οποίος πρωταγωνιστεί στα έργα που παρουσίαζονται.

Τετάρτη 13 Ιουλίου
19:30
Είσοδος ελεύθερη αλλά με κράτηση θέσης

Θα σας παρακαλέσουμε για την ασφάλεια όλων
να φοράτε μάσκα.

Σας ευχαριστούμε

Εικαστική Έκθεση: ΚΡΙΣΤΙ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ – ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ « …Eις μνήμην.. προς αφήγησιν…»

« Θα μας δοθεί το χάρισμα και η μοίρα
να πάμε να πεθάνουμε μια νύχτα
στο πράσινο ακρογιάλι της πατρίδας;
Γλυκά να κοιμηθούμε σαν παιδάκια γλυκά,
Κι απάνωθε μας θε να φεύγουν,
στον ουρανό, τ αστέρια και τα εγκόσμια.
Θα μας χαϊδεύει ως όνειρο το κύμα.
Και γαλανό σαν κύμα τ ‘όνειρό μας
θα μας τραβάει σε χώρες που δεν είναι»
Απόσπασμα από το ποίημα «Ύπνος» του
Κώστα Καρυωτάκη, Νηπενθή 1921

Η οικία Κατακουζηνού
συμμετέχει στη μνήμη μιας καταστροφής
που δεν ξεχάστηκε ποτέ  και που έγινε αφορμή
για μια έκρηξη δημιουργίας σε όλους τους τομείς της χώρας
και κυρίως στα γράμματα και τις τέχνες.

100 χρόνια μετά τι σηματοδοτεί αυτή η μνήμη άραγε
και πως μετουσιώνεται σε τέχνη;”

Με σεβασμό στην επέτειο σκύβουμε στο παρελθόν
για να αφουγκραστούμε το μέλλον ελπίζοντας πως ο πολιτισμός”
θα μας ενώσει, θα μας αφυπνήσει
και θα μας οδηγήσει με ασφάλεια σε έναν κόσμο που μας χωρά όλους.

Η Κρίστι Γρηγορίου με γνώση και ευαισθησία
μας εμπιστεύεται την παρουσίαση του έργου της
για ένα τόσο δύσκολο θέμα.

Ο στόχος είναι διαχρονικός και πανανθρώπινος.
Να μην υπάρξει άλλος ξεριζωμός.

Σοφία Ε. Πελοποννησίου-Βασιλάκου
Επιμελήτρια της οικίας Κατακουζηνού

Η κα Κρίστι Γρηγορίου θα βρίσκεται
στην οικία Κατακουζηνού
για να σας ξεναγήσει
τις ακόλουθες μέρες:

Τετάρτη 29 Ιουνίου
Σάββατο 9 Ιουλίου
Παρασκευή 15 Ιουλίου

__________________

Στην έκθεση παρουσιάζονται
μαρτυρίες της εποχής επιλεγμένες από τον Ζήσιμο Συνοδινό,
Αντιπρόεδρο Β’ Δ.Σ. του Ιδρύματος Α. & Λ. Κατακουζηνού

Ευχαριστούμε θερμά για τη βοήθειά τους στο στήσιμο της έκθεσης
την κα Ελένη Ταγκατίδη
& τον κ. Ελευθέριο-Βενιζέλο Πριναράκη

________________________________

Θα χαρούμε να μας επισκεφτείτε
τις ακόλουθες ημέρες:

Τετάρτη 29 Ιουνίου         18:00-20:00
Παρασκευή 1 Ιουλίου     18:00-20:00

Σάββατο 2 Ιουλίου          12:00-16:00

Τετάρτη 6 Ιουλίου           18:00-20:00
Παρασκευή 8 Ιουλίου     18:00-20:00

Σάββατο 9  Ιουλίου         12:00-16:00

Τετάρτη 13 Ιουλίου          18:00-20:00
Παρασκευή 15Ιουλίου     18:00-20:00

Οικία Κατακουζηνού
Λεωφόρο Βασ. Αμαλίας 4
5ος όροφος
Πλατεία Συντάγματος

 

Λιγα λόγια από την Κρίστι Γρηγορίου:

“Στην συγκεκριμένη ενότητα έργων παρουσιάζω έργα που εστιάζουν στο άδικο και παράλογο ενός πολέμου όπου ο πρόσφυγας ως ασυνόδευτο παιδί αγωνίζεται για την επιβίωση του μέσα από μια βίαιη ενηλικίωση.

Αναζητώ μέσω μιας προσωπικής γλώσσας, να προβάλω τον βίαιο ξεριζωμό, την σύγκρουση, τον εκπατρισμό από τον γενέθλιο χώρο, την προσπάθεια του ανθρώπου για επιβίωση και για το αύριο, έστω και εάν είναι αβέβαιο.
Σχολιάζω είτε εννοιολογικά είτε μορφολογικά αυτό που όλοι βιώνουμε στην εποχή μας και που έχει επαναληφθεί ανά περιόδους στην ιστορία πάντα με δραματικές συνέπειες.

Στα έργα μου διερευνώ την έννοια του παλίμψηστου σε σχέδια που δουλεύονται με επάλληλα στρώματα γραφής και προσθήκης υλικών , δίνοντας σημασία στην πλαστική διαμόρφωση της επιφάνειας και στην εννοιολογική διάσταση ενός έργου που δηλώνει την επιρροή του χρόνου.

Ένθετα ακανόνιστα χαρτιά με κάποια από αυτά να έχουν ίχνη της δικής τους γραφής τμήματα από εφημερίδες κλωστές σπαράγματα από φωτογραφίες εισέρχονται στις συνθέσεις μέσα από αλλεπάλληλες επικολλήσεις που επιδέχονται συνεχή επεξεργασία, σκίζονται, επικαλύπτονται, επιζωγραφίζονται, μέχρι να αφομοιωθούν σε μια ενιαία επιφάνεια και να «χωνευτούν» στην πολύπλοκη οργάνωση του έργου.

Πώς αντιστέκεται ο άνθρωπος σε όλα αυτά; Η απάντηση είναι προφανής: με την αλληλεγγύη, το πνεύμα, άρα την αφύπνιση, τις τέχνες και τα γράμματα. Με μια λέξη τον Πολιτισμό.

Ο Πολιτισμός αποτελεί το μεγάλο όπλο μας, την καταφυγή και την ελπίδα μας”

 

Evangelion Design Studio at Katakouzenos Foundation

Η Οικία Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού,
σας παρουσιάζει την έκθεση
του Evangelion Design Sτudio,
όπου ο επισκέπτης
θα έχει την ευκαιρία να περιεργαστεί
τις δημιουργίες του Evangelion σε μια αγαστή συμβίωση
του σύγχρονου cult design με το διαχρονικό.
_________
Ώρες και ημέρες λειτουργίας:
Πέμπτη 12/5 : 19:00 – 21:00
Σάββατο 14/5 : 12:00 -16:00
Τετάρτη 18/5 : 18:00 – 20:00
Σάββατο 21/5 : 12:00 -16:00
Είσοδος Ελεύθερη
Παράκληση για κράτηση θέσης:

Λίγα Λόγια για την Ευαγγελία Καβρουλάκη

Η Ευαγγελία Καβρουλάκη σπούδασε Φαρμακευτική στη Ρώμη
και από τότε ξεκίνησε ο θαυμασμός της
και το κυνήγι για την Τέχνη.
Προχώρησε σε σπουδές στη μόδα και με ένα σχέδιο με θέμα την κρίση,
κέρδισε σε ένα παγκόσμιο διαγωνισμό από το Istituto Europeo di Design,
μια υποτροφία στη Μαδρίτη. Εκεί επηρεάστηκε από το έντονο αρχιτεκτονικό στοιχείο και της δημιουργήθηκε ένα νέο ενδιαφέρον προς το σχέδιο
για αντικείμενα για το σπίτι. Έργα τέχνης χρηστικά!
Όταν επισκέφτηκε την οικία Κατακουζηνού πριν από χρονιά
συγκινήθηκε βαθιά από την ομορφιά
και ιστορία αυτού του σπιτιού.

Εμπνέεται από τις αντιθέσεις. Έτσι γεννήθηκε αυτή η έκθεση.

Σας περιμένουμε με χαρά

Ιστορίες από το αρχείο του Ιδρύματος Κατακουζηνού σε σχέση με τη δημιουργία του Μουσείου Θεόφιλου” στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη

 την Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2022

12:00 – 14:00

Τοποθεσία
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη

https://thf.gr/el/events/istories-apo-to-archeio-toy-idrymatos-katakoyzinoy-se-schesi-me-ti-dimioyrgia-toy-moyseioy-theofiloy/

Η ομιλία φιλοδοξεί να φωτίσει μέσα από το αρχειακό υλικό
του Ιδρύματος Κατακουζηνού,
τον βαρύνοντα ρόλο του καθηγητή Άγγελου Κατακουζηνού
στην ανάδειξη της τέχνης του ζωγράφου Θεόφιλου
και τη δημιουργία του Μουσείου του στη Λέσβο.

ΟΜΙΛΗΤΕΣ:

Σοφία Ε. Πελοποννησίου-Βασιλάκου, Μουσειολόγος,
Επιμελήτρια Οικίας Κατακουζηνού

Νεκτάριος Βακάλης,
Πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Λεσβιακών Συλλογών Αττικής (Ο.Λ.Σ.Α.)

Δημήτρης Γ. Βασιλάκος, μέλος του Δ.Σ. του Ιδρύματος Κατακουζηνού

Ίρις Κρητικού, Ιστορικός Τέχνης -Ανεξάρτητη επιμελήτρια

Λεωνή Π. Θανασούλα, ιστορικός

Είσοδος Ελεύθερη

Η είσοδος στο αμφιθέατρο επιτρέπεται με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης
Κλείστε το εισιτήριό σας εδώ για να εξασφαλίσετε τη θέση σας:
https://thf.liknoss.com/theatra.exe?PM=P1&id=00027_000001402#linkOk

 

Υπό την Αιγίδα της Επιτροπής “Ελλάδα 2021”
Εικαστική Έκθεση στην Οικία Κατακουζηνού
Για την Ε: για την Επανάσταση, για την Ελευθερία, για την Ελλάδα

Κλείστε θέση

Για την Ε
Λυδία Νακοπούλου

Αγαπητοί φίλοι της Οικίας Κατακουζηνού

Σας καλούμε στην εικαστική έκθεση

Για την Ε: για την Ελλάδα, για την Επανάσταση, για την Ελευθερία
μια ιδέα της επιμελήτριας της οικίας Κατακουζηνού
Σοφίας Ε. Πελοποννησίου-Βασιλάκου
για τη συμμετοχή του Ιδρύματος Α. & Λ. Κατακουζηνού
στους εορτασμούς για τα 200 χρόνια μετά την Επανάσταση
υπό την αιγίδα της Επιτροπής ’21

Η δράση τελεί υπό την Αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021»

Παρουσιάζονται τα  εικαστικά έργα των καλλιτεχνών:

Κρίστι Γρηγορίου
Βασιλική Κολλιπέτσα
Λεωνίδας Μιχαλάκος
Λυδία Νακοπούλου
Θεοδώρα Παπαχρήστου
Αντώνης Τριανταφύλλου

 καθώς και μια σειρά έργων που δημιουργήθηκαν το 1970-71
για τον εορτασμό των 150 χρόνων για την Eλληνική Eπανάσταση,
από τον τότε μαθητή της ΣΤ’ Δημοτικού Σχολείου
και νυν Αντιπρόεδρο Β’ του Δ.Σ. του Ιδρύματος Κατακουζηνού
τον Ιστορικό και Αρχειονόμο Ζήσιμο Συνοδινό.

____________

Θα χαρούμε να μας επισκεφτείτε
τις ακόλουθες ημέρες:

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου
Πέμπτη  9 Δεκεμβρίου
Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου
Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου
Τρίτη 14 Δεκεμβρίου

Ώρες:
17:00-19:00
________________________________________

 Είσοδος ελεύθερη

Για λόγους ασφαλείας
θα γίνονται δεκτοί όσοι έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησηςΣτο χώρο θα εισέρχονται
μέχρι  7 άτομα ανά ώρα
Θα υπάρχουν ανοιχτές μπαλκονόπορτες
Απαραίτητη η χρήση μάσκας
Στην είσοδο θα παρέχονται ποδονάρια και αντισηπτικό
Παρακαλούμε για την κατανόησή σας

Η κράτηση είναι απαραίτητη


ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Κάνε με χελιδόνι, Θεέ μου, και πάρε όλες τις μικρές μου μέρες.
Άσε μου μόνο ένα Ε, ν’ ανασαίνω Ελλάδα, Ελευθερία!
Να πετώ προς την Αιώνια Άνοιξη

ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ

Γεννήθηκε το 1982 στην Αθήνα.
Σπούδασε Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας
και Αρχαιολογίας του Ε.Κ.Π.Α. (2000-2007)
και Ιστορία της Τέχνης στην Α.Σ.Κ.Τ. (2002-2006),
με καθηγητές τους Νίκο Ζία, Μανόλη Βλάχο, Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα,
Ναυσικά Πανσελήνου, Ειρήνη Φλώρου και Νίκο Δασκαλοθανάση.

Με Υποτροφία του Ι.Κ.Υ. ολοκλήρωσε με Άριστα-10 μεταπτυχιακές σπουδές
στην Ιστορία της Τέχνης, με Καθηγητές τον Δημήτρη Παυλόπουλο
και την Ευθυμία Μαυρομιχάλη, εκπονώντας διπλωματική εργασία
με θέμα «Αφηγηματικές απεικονίσεις του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
στο έργο του Jan van Eyck».

Έχει παρακολουθήσει μαθήματα Βυζαντινής Ζωγραφικής
κοντά στη ζωγράφο Ελένη Γκριτζάλα και στο Εργαστήρι Αγιογραφίας
του Ι. Ν. Αγίου Γεωργίου Διονύσου, με δασκάλα τη Φωτεινή Παπαντωνίου.

Από το 2020 παρακολουθεί το τριετές σεμινάριο Ελληνικής Παλαιογραφίας
που διοργανώνεται από το Ιστορικό και Παλαιογραφικό Αρχείο του Μ.Ι.Ε.Τ.,
με Καθηγητή τον Αγαμέμνονα Τσελίκα.

Έχει συγγράψει μονογραφία με τίτλο «Graffiti.
Ένα όμορφο έγκλημα», το οποίο αναζητά εκδότη.

“Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος”

ΚΡΙΣΤΙ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ – ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ

Η Κρίστι Γρηγορίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1963.
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και στην Ύδρα.
Σπούδασε εικαστικά στην Α.Σ.Κ.Τ. Αθηνών ( 2009-2014) από όπου αποφοίτησε
με άριστα, με δασκάλους στην ζωγραφική τον Γιάννη Ψυχοπαίδη,
την Ερατώ Χατζησάββα και τον Μάριο Σπηλιόπουλο,
και χαρακτική με την Μαίρη Σχοινά και την Ντίνα Κώτσιου.
Παράλληλα ασχολείται και με άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες
όπως κεραμική και γλυπτική.
Είναι μέλος της εικαστικής ομάδας Ex-ils, απο το 2015
και της εικαστικής ομάδας ΔΙΠΟΛΑ απο 2019.
Η Κρίστι Γρηγορίου έχει παρουσιάσει την δουλειά της
σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

Για την Ελευθερία

Βασιλική Κολλιπέτσα

Η Βασιλική Κολιπετσα γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα εργάζεται

στο Υπουργείο Πολιτισμού ως (ΠΕ με βαθμό Α) συντηρήτρια έργων τέχνης
και αρχαιολογικών ευρημάτων.

Σπούδασε συντήρηση έργων τέχνης και αρχαιολογικών ευρημάτων,πτυχίο 1992.
Ζωγραφική και Χαρακτική στην Ανώτατή Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών 2002
και 2012 όπου αποφοίτησε με Αριστα με δασκάλους
στη ζωγραφική τον Γ. Βαλαβανιδη και Βίκυ Τσαλαματα στην Χαρακτική.

Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Εργάνη 5+1
και ιδρυτικό μέλος της Α’ κοινότητας Θεογονία ex libris επίσημο μέλος της F.I.S.A.E
επίσης μέλος του ΕΕΤΕ καλλιτεχνικού επιμελητηρίου Ελλάδος.

Η Βασιλική Κολιπετσα έχει παρουσιάσει την δουλειά της σε ατομικές
και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΘΟΣ
Ειλητάριο

Λεωνίδας Μιχαλάκος

O Λεωνίδας Μιχαλάκος γεννήθηκε το 1959 στον Κότρωνα της Μάνης, όπου έζησε  τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών Τήνου
το διάστημα 1980-1983, με δάσκαλο τον γλύπτη Γιάννη Μανιατάκο
και κατά τα έτη 2001-2003 παρακολούθησε το σεμινάριο Ελληνικής Παλαιογραφίας στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τραπέζης (Μ.Ι.Ε.Τ),
με διδάσκοντα τον Αγαμέμνονα Τσελίκα.

Ζει στην Αθήνα και εργάζεται στο ΥΠ.ΠΟ.,
στο εργαστήριο Συντήρησης των Μνημείων της Ακρόπολης.

Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (Ε.Ε.Τ.Ε)
και Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου για την προβολή
και την ανάπτυξη της Μάνης «OΜΟΙΟΙ της ΜΑΝΗΣ».

Αυτό που κυρίως διερευνά στο ζωγραφικό του έργο
είναι το πώς με τα παραδοσιακά μέσα της ζωγραφικής –μελάνια, αυγοτέμπερα, πινέλα και γραφίδες, κόλλες, βερνίκια, φύλλα χρυσού και αργύρου–
και με βασικό όχημα τη βυζαντινή μικρογράμματη επισεσυρμένη γραφή,
θα αποδώσει πάνω στην περγαμηνή το χρώμα του λόγου,έντεχνου ή λαϊκού.

Πώς, δηλαδή, ένα ποίημα, ένα μοιρολόι ή ένα δημοτικό άσμα
μπορεί να αποτελέσει ένα αυτάρκες εικαστικό επεισόδιο.

Έργα του έχουν κυκλοφορήσει τυπωμένα σε μετάξι από την εταιρεία MANTILITY.

Έχει στο ενεργητικό του έξι ατομικές εκθέσεις σε Αθήνα
(Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού),
στη Σπάρτη (Πνευματική Εστία), στον Κότρωνα και την Αρεόπολη της Μάνης,
καθώς και στην γκαλερί DESMOS στο Παρίσι.

Έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων.

Ζωγραφικά και γλυπτά του έργα βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές,
ιδρύματα και δημόσιους χώρους.

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Λυδία Νακοπούλου

Γεννήθηκε στην Καρδίτσα και ζει στην Αθήνα.
Είναι ομότιμη Καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής
του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η Βασική έρευνα της εκτός του κλινικού έργου
ήταν ο καρκίνος του μαστού που επέφερε ( >180 ) πλήρεις δημοσιεύσεις
σε διεθνή Παγκόσμια Ιατρικά περιοδικά
που επέφεραν περίπου 5000 βιβλιογραφικές αναφορές (citations).
Αναφέρονται βραβεύσεις του ερευνητικού έργου στη Ελλάδα
(βραβείο Ακαδημίας Αθηνών κ.α.) και στο εξωτερικό.

Τα τελευταία χρόνια της καριέρα της βρέθηκε στο κόσμο των εικαστικών
στην αρχή παίζοντας με τις ψηφιδες
και στη συνέχεια δημιουργώντας έργα κλασικού και σύγχρονου ψηφιδωτού.

Μαθήτευσε δίπλα στους : αείμνηστο Ν.Ευγενίδη, Ρ. Καπελέρη, Ν. Τολη,
Ε.Παπαϊωάννου, Ζωγραφική στη Μ. Ιωαννιδου και Κεραμική στη Ξενάκη.

Βελτίωσε τις γνώσεις της τέχνης του ψηφιδωτού σε σχολές της Ιταλίας
( Scuola Mosaicisti del Friuli ,Dino Mancini, INTHREE ).
Παρακολούθησε πολλές φορές το φεστιβάλ της Ravenna στην Ιταλία.

Έχει παρουσιάσει έργα της σε πολλές ομαδικές και ατομικές εκθέσεις
στη Ελλάδα και στο Εξωτερικό και συμμετείχε με ομιλίες
σε Παγκόσμια Συνέδρια Ψηφιδωτού.
Έχει δημοσίευση εργασία στο Παγκόσμιο Περιοδικό Mosaiques Magazine 2018.
Έργα της κοσμούν Δημόσιους και Ιδιωτικούς χώρους.

Αγώνας Μνήμης

Αντώνης Τριανταφύλλου

Ο Αντώνης Τριανταφύλλου γεννήθηκε στην Αθήνα.
Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου
και με υποτροφία,
στο Α εργαστήριο Γλυπτικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.
Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στις εικαστικές τέχνες.
Από το 2002 εργάζεται σε κεντρική διεύθυνση του ΥΠΠΟΑ.
Είναι τακτικό μέλος σε δύο επιτροπές για τα μουσιακά εκθέματα.
Μέλος ΔΣ της Ένωσης Καλλιτεχνών.
Μέλος του Συλλόγου Εικαστικών Μεσογαίας, του ΕΕΤΕ
και Καθηγητής Μαρμαρογληπτικής στο ΠΕΣΚΤΠΤ.
Εχει λάβει μέρος σε σειρά εκθέσεων, ενώ έργα από την προσωπική του δουλειά
κοσμούν δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

Ζήσιμος Συνοδινός

Ο Ζήσιμος Χ. Συνοδινός γεννήθηκε στην Αθήνα το 1958, σπούδασε νομικά και ιστορία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και εργάστηκε πολλά χρόνια ως ανώτερο στέλεχος στο Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας,
ενώ από το 2014 έως τον Μάρτιο 2021 ήταν Επιστημονικός Υπεύθυνος
του Ιστορικού Αρχείου Eurobank.

Τα ερευνητικά του αντικείμενα αφορούν θέματα νεοελληνικής φιλολογίας,
ιστορίας και αρχειονομίας. Υπήρξε συνεργάτης επιστημονικών και φιλολογικών περιοδικών, έχει δημοσιεύσει αυτοτελείς εργασίες
μελέτες και άρθρα σε διάφορα έντυπα
και από το 2020 είναι Β΄ Aντιπρόεδρος στο Δ.Σ. του Ιδρύματος Κατακουζηνού.


Στη ζωγραφική μπήκα από πολύ μικρός και ήμουν αυτοδίδακτος. Θυμάμαι ακόμη τον λιθογράφο πατέρα μου, που έφερνε από το εργοστάσιο όπου δούλευε μεγάλες λευκές κόλες 100 x 80 εκατοστά και αργά το βράδυ τις άπλωνε στο τραπέζι της κουζίνας και σχεδίαζε καραβάκια, παπάδες, αγίους, Χριστούς εσταυρωμένους…

Θα μουν δε θα μουν 4-5 χρονών, όταν με παραίνεσή του άρχισα να παίρνω
κι εγώ το μολύβι για να σχεδιάσω. Σε λίγο καιρό ανταγωνιζόμασταν στο σκίτσο
και η κόλλα ολόκληρη γέμιζε αυθόρμητα ζωγραφιές κι απ’ τις δυο μεριές: σπιτάκια, εκκλησούλες, καραβάκια, πρόσωπα, παιδάκια, παπάδες, αγίους και πολλούς,
μα πολλούς, Χριστούς, συνήθως σταυρωμένους.

Έπειτα στο σχολείο, στο μάθημα της ιχνογραφίας, τα κατάφερνα πολύ καλά,
ξεχωρίζοντας στην τάξη. Ζωγράφιζα πλέον με ταπεινές νερομπογιές πάνω σε κόντρα πλακέ της εποχής. Τότε ο θείος μου Παναγιώτης,
ο μικρότερος αδελφός του πατέρα μου, έσκυψε με αγάπη και ενδιαφέρον
πάνω στα πρώιμα σχεδιάσματά μου, μου χάρισε καλές νερομπογιές (Talens) ζητώντας μου να προσπαθήσω να φτιάξω έργα με τέμπερα.

Άρχισα να ζωγραφίζω σε χοντρά χαρτόνια υδατογραφίες. Θυμάμαι στην Τέταρτη τάξη ήρθε η χούντα. Άρχισαν τα στρατιωτικά εμβατήρια, οι παιάνες και τα εθνικά άσματα, οι καθημερινές συγκεντρώσεις των μαθητών για την έπαρση και την υποστολή της σημαίας, η καθαρεύουσα και τα υπόλοιπα που ήταν δεινότερα.
Τα κατάφερνα, φαίνεται, και στα γράμματα, ήμουν λέγανε καλός μαθητής,
συχνά κορυφαίος, κι όταν το 1970-71 ξεκίνησαν οι γιορτές των 150 χρόνων
της Επανάστασης του 1821, ήμουν πλέον στην Έκτη τάξη του Δημοτικού
όπου διδασκόμασταν της ιστορία της νεότερης Ελλάδας
με το 1821 βασικό κορμό του μαθήματος.

Τότε, επηρεασμένος από τα Αναγνωστικά, τα βιβλία της Ιστορίας,
τις προσωπογραφίες των αγωνιστών που ήταν αναρτημένες στη σχολική αίθουσα, τις παιδικές θεατρικές παραστάσεις αλλά κι από τον περίγυρο και το κλίμα της εποχής (πορτραίτα των αγωνιστών παντού: στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο,
σε παιδικά περιοδικά και εγκυκλοπαίδειες, σε χαρτάκια από σοκολάτες και τσίχλες, σε σπίρτα κ.α.) σκέφθηκα να φτιάξω προσωπογραφίες των διακεκριμένων αγωνιστών του ’21, αντιγράφοντας βασικά σχέδια καταξιωμένων Ελλήνων καλλιτεχνών, όπως του Τάσσου, του Γραμματόπουλου κ.ά.

Έτσι, καταπιάστηκα με αυτό το έργο στον ελεύθερο χρόνο μου μέχρι τα πρώτα χρόνια μου στο Γυμνάσιο και έκτοτε μου έγινε πάθος η Ιστορία σε όλη μου τη ζωή.
Πολύ αργότερα έμαθα ότι οι αρχικές εικόνες που είχαν εμπνεύσει και τους Έλληνες
ζωγράφους, οι οποίοι σχεδίασαν τα σκίτσα που χρησιμοποίησα ως πρωτότυπα, ήταν
από σχέδια και πορτραίτα κυρίως ξένων Φιλελλήνων ρομαντικών καλλιτεχνών, όπως του Ιταλού Giovanni Boggi (1825), του Δανού A. Friedel (1827) και του Βαυαρού
Karl Krazeisen (1828-31), ή πίνακες Ελλήνων προσωπογράφων καλλιτεχνών, όπως οι
Δ. Τσόκος, Γ. Μαργαρίτης, Γ. Δράκος, Σ. Προσαλέντης κ.ά.

Ζήσιμος Χ. Συνοδινός

Για κρατήσεις θέσεων παρακαλούμε πολύ να τις κλείνετε με τον ακόλουθο τρόπο:

Συμπληρώστε τον αριθμό εισιτηρίων καθώς και τα στοιχεία σας. Με την αποστολή θα λάβετε ένα επιβεβαιωτικό email με τα στοιχεία σας καθώς και τον αριθμό εισιτηρίων που έχετε κλείσει.
Σε περίπτωση που κάποια παράσταση έχει εξαντληθεί δεν θα μπορέσετε να προχωρήσετε σε αγορά εισιτηρίων.
Τέλος για την διευκόλυνση σας για κάθε παράσταση αναγράφουμε και τις διαθέσιμες θέσεις που έχουν μείνει.

Προσθέστε το info@katakouzenos.gr στις επαφές σας και μην παραλείψετε να ελέγξετε το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας. Εάν δεν λάβετε σχετικό email με τα στοιχεία της κράτησης σας εντός 24 ωρών παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

Σας ευχαριστούμε

 

ΚΡΑΤΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Για να συνεχίσετε επιλέξτε την ημερομηνία που σας ενδιαφέρει
Δεν υπάρχουν διαθέσιμες εκδηλώσεις