«Τα χέρια μας είναι η καρδιά μας» – Ιστορίες ηρωίδων του Σαίξπηρ στην Οικία Κατακουζηνού

Μάιρα Μηλολιδάκη, σοπράνο
Θεοδώρα Μπάκα, μέτζο σοπράνο
Κορίνα Βουγιούκα, κιθάρα, μεταγραφές των έργων & επιμέλεια κειμένων

Αγαπητοί φίλοι της Οικίας Κατακουζηνού, σε συνέχεια της ζεστής σας ανταπόκρισης η παράσταση θα επαναληφθεί για μια τελευταία φορά

Οφηλία, Ιουλιέτα, Δυσδαιμόνα, Ιμογένη, Σύλβια…
«Έπειτα πήρε μια χορδή λεπτότατη αλλά μεγάλης αντοχής και απειροπάλμων δονήσεων και πέρασε τα πετραδάκια ένα-ένα σαν χάνδρες σε μιαν αλληλουχία όπου τα χρώματα είχαν ονόματα […].»
A. Εμπειρίκος, Τα Τεκταινόμενα

Μάιρα Μηλολιδάκη, σοπράνο
Θεοδώρα Μπάκα, μέτζο σοπράνο
Κορίνα Βουγιούκα, κιθάρα, μεταγραφές των έργων & επιμέλεια κειμένων
Κυριακή 16 Δεκεμβρίου στις 19:00
Παρακαλούμε να βρίσκεστε στο χώρο 15′ πριν την έναρξη
Η παράσταση θα ξεκινήσει ακριβώς στις 19:00
Οικία Κατακουζηνού
5ο όροφος
Λεωφ. Β. Αμαλίας 4
Πλατεία Συντάγματος
***
Τις μεταγραφές πάνω σε έργα των C. Monteverdi, B. Strozzi, G. Rossini, R. Schumann, J. Brahms, G. Fauré, E.W. Korngold, καθώς και συνθετών της Αναγέννησης, υπογράφει η Κορίνα Βουγιούκα.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης τραγούδια που την εποχή του Σαίξπηρ παρουσιάζονταν κατά τη διάρκεια των παραστάσεων των έργων του ως ιντερμέδια στη σκηνική δράση, από διάφορους συνθέτες της Αναγέννησης, καθώς και αποσπάσματα από μονολόγους του.Διάρκεια: 70 λεπτά περίπου

Στο επίκεντρο αυτής της μουσικής πρότασης βρίσκεται η γυναικεία μορφή στο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ.
Ανθολογώντας τραγούδια και άριες συνθετών που εμπνέονται από τις σαιξπηρικές ηρωίδες και αφορούν σε μια χρονική περίοδο που εκτείνεται από την Αναγέννηση ως τις μέρες μας, η Κορίνα Βουγιούκα μεταγράφει για κιθάρα και φωνή έναν κύκλο εννέα τραγουδιών, στον οποίο διαφορετικοί χαρακτήρες ενώνονται τελικά σε ένα πρόσωπο για να σκιαγραφήσουν, μέσα από τις εκμυστηρεύσεις και τις εξομολογήσεις τους, τη γυναικεία ψυχή διαχρονικά στους αιώνες.Η Κορίνα Βουγιούκα επισημαίνει: «Τόσο τα τραγούδια που επιλέγονται, όσο και ο τρόπος που έγιναν οι διασκευές από ένα σύγχρονο συνθέτη, έχουν ως γνώμονα την απλότητα, αλλά και την οικειότητα που αυτή δημιουργεί οικειότητα μεταξύ του τραγουδιστή και της κιθάρας, μεταξύ των ερμηνευτών και του κοινού.
Χωρίς να αλλάζουν οι αναλογίες, αφαιρούνται τα πομπώδη χαρακτηριστικά και τη θέση τους παίρνουν οι βασικές γραμμές που περιγράφουν το σαιξπηρικό χαρακτήρα. Σαν να σκιτσάρει κανείς ένα πορτρέτο με μονοκοντυλιά. Ο κύκλος παρουσιάζεται σε αυτή την εκδοχή για πρώτη φορά.»Έτσι ο πλούτος του σαιξπηρικού λόγου, γίνεται η πρώτη ύλη μιας μουσικής ανάγνωσης , καθώς ο ήχος είναι στον Σαίξπηρ ισότιμος του νοήματος. Επί σκηνής, οι ερμηνεύτριες αφηγούνται το ταξίδι ενηλικίωσης της Γυναίκας, αναδεικνύοντας τους τρόπους που η εικόνα της αλλάζει μέσα στο Χρόνο, σε διάλογο με την κιθάρα, όργανο ιδιαίτερα γοητευτικό και συχνά μελαγχολικό, που συντροφεύει ιδανικά αυτόν τον εσωτερικό μονόλογο, άλλοτε ως θολός αντικατοπτρισμός των αισθημάτων και άλλοτε ως έμπιστη φίλη.

Μάιρα Μηλολιδάκη, σοπράνο

Απόφοιτος του Ωδείου Αθηνών στο κλασικό τραγούδι και της Δραματικής Σχολής Εμπρός – Εργαστήρι, υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση, με σπουδές σε Μιλάνο και Ρώμη (Στούντιο Όπερας, Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας), συνεργάζεται με τους περισσότερους μουσικούς φορείς στη χώρα μας, ερμηνεύοντας ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου, με έμφαση στη σύγχρονη παραγωγή και τους Έλληνες συνθέτες.

Είναι μέλος της ομάδας μουσικού θεάτρου Chromatic Sequence και του μπαρόκ συνόλου Canto Soave. Συνεργάζεται επίσης σταθερά με τον καλλιτέχνη
και συνθέτη της ηλεκτρο-ακουστικής μουσικής Κωνσταντίνο Σκουρλή (σε παραγωγές όπως «Δον Κιχώτης», σε σκηνοθεσία Έφη Μπίρμπα, και Ριχάρδος Β’ – Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά, σε σκηνοθεσία Marlene Kaminsky).
Επιλέγοντας στιγμές: Μπρεχτ στο Εθνικό Θέατρο, Violetta (Verdi, La Traviata) και Madga (Puccini, La Rondine) στην Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας (Ρώμη), Gilda (Verdi, Rigoletto) στο Teatro dal Verme (Μιλάνο), Rosina (Rossini, Ο Κουρέας της Σεβίλλης) και Micaela (Bizet, Carmen) με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, Βασίλισσα της Νύχτας (Mozart, Ο Μαγικός Αυλός) στην ΕΛΣ, ρεσιτάλ στο Carnegie Hall (Νέα Υόρκη) με το κουιντέτο Melos Brass,
συμμετοχή στο φεστιβάλ μπαρόκ μουσικής Casa de Mateus στην Πορτογαλία, καλλιτεχνική διεύθυνση του κύκλου συναυλιών Ένα Μουσείο από Μουσική (Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, με χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση, 2009-2011) και του Φεστιβάλ Μουσικοί ΣυνΤονισμοί στο Μπετόν7 (2011-2015),
σύμπραξη με τον οργανίστα Johannes Geffert και τον κόντρα τενόρο Michael Chance, συμμετοχή σε παραγωγές της ομάδας ΡΑΦΗ – Céphise (Rameau, Πυγμαλίων) σε σκηνοθεσία Π. Μέξη, La Fée (Viardot, Cendrillon) και Morgana (Handel, Alcina) σε σκηνοθεσία Θ. Γλυνάτση – τα τραγούδια σε ποίηση Ελύτη του Γ. Κουρουπού, τα τραγούδια του J. Tavener σε ποίηση της Αχμάτοβα με τον τσελίστα Α. Λιακάκη στη Στέγη, η Gepopo (Ligeti, Le Grand Macabre) για το Εργαστήριο Σύγχρονης Μουσικής του ΑΠΘ, συμμετοχή στην ταινία ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ του Ν. Κορνήλιου, συμμετοχή στις περφόρμανς BSDA του Γ. Παντελεάκη και Pietà του Γ. Στεφανακίδη που βραβεύτηκε τον Ιούνιο 2018 στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου AndriyivskyFest (Κίεβο) και τον Σεπτέμβριο του 2018 απέσπασε το βραβείο καλύτερης παράστασης στο 2ο Athens Suitcase Theater Festival, ο ρόλος της Μητέρας στην παράσταση
Enter Sandman (E.T.A. Hoffmann) σε σκηνοθεσία Θ. Γλυνάτση, οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Δ. Σολωμού με τους Chromatic Sequence, το CD Vita Segreta Musica Segreta από την FM Records με το Canto Soave, ενεργό μέλος στο 6ο Διεθνές Εργαστήριο «Η Μέθοδος του Θ. Τερζόπουλου»
(Θέατρο Άττις, καλοκαίρι 2018), διδασκαλία τραγουδιού στο Deree και στο Ωδείο Φ. Νάκας, διδακτορικό σημειολογίας από τη Σορβόννη.
Δεσμοί μουσικής και ζωής με τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη.

Κορίνα Βουγιούκα, κιθάρα

Γεννήθηκε στην Καβάλα.
Τον Ιούλιο του 2000 αποφοίτησε από το σολιστικό τμήμα της Ανώτατης Μουσικής Ακαδημίας της Κολωνίας (τάξη Hubert Käppel), παίρνοντας το δίπλωμά της με άριστα και στη συνέχεια, τον Ιούλιο του 2002 αποφοίτησε από την Ανώτατη Μουσική Ακαδημία της Βασιλείας στην Ελβετία, (τάξη Οscar Ghiglia), αποκτώντας τον μεταπτυχιακό τίτλο `Konzertreifediplom`.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών της ήταν υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ωνάση.
Το 2015 ολοκλήρωσε το διδακτορικό της στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου με θέμα τη σχέση της κιθάρας με τον υπόλοιπο μουσικό κόσμο στις αρχές του 19ου αιώνα όπως αυτή καταγράφεται στα έργα
για κιθάρα που σχετίζονται με την όπερα.
Έχει αποσπάσει διακρίσεις σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς.
Έχει εμφανιστεί σε πολλά διεθνή φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Παράλληλα έχει δώσει ρεσιτάλ σόλο και μουσικής δωματίου σε σημαντικές αίθουσες της Ελλάδας καθώς και σε πολλές άλλες χώρες (Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Αυστρία, Βέλγιο, Πολωνία, Τουρκία, Η.Π.Α., Λιβύη).
Έχει συμπράξει με ορχήστρες της Ελλάδας (Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Καμεράτα του Μ.Μ.Α., Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ. ), της Ουγγαρίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Βουλγαρίας.
Έχει ηχογραφήσει το cd laceworks (label 64millimetres) με έργα φωνητικού ρεπερτορίου των Bellini, Schubert και Rossini μετεγγραμένα για κιθάρα
από τον Τάσο Ρωσόπουλο. Έχει επίσης ηχογραφήσει για το τρίτο πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, για την Ελληνική Τηλεόραση καθώς
και για soundtrack του διάσημου κινηματογραφικού συνθέτη Trevor Jones.
Ήταν καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Γ.Α.Παπαϊωάννου τα έτη 2007, 2008, 2015 και 2016. Είναι διοργανώτρια του φεστιβάλ Ε.Μ.Μ.Α. soundtrack (συναντήσεις μουσικών συνόλων από πανεπιστήμια και ακαδημίες από όλο τον κόσμο, το οποίο το 2012 έλαβε χώρα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση).
Eίναι επίσης καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κιθάρας ‘Αρίων’ στο Μόλυβο Λέσβου.
Διδάσκει κιθάρα στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Θεοδώρα Μπάκα, μέτζο σοπράνο

Η μεσόφωνος Θεοδώρα Μπάκα γεννήθηκε στη Λάρισα όπου και μελέτησε αρχικά τραγούδι με την Κίτσα Δαμασιώτη. Συνέχισε και ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου του Ανόβερου (Γερμανία).
Έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης καθώς και με λυρικά θέατρα της Γερμανίας, Ιταλίας, Πορτογαλίας, Ισπανίας, Αυστρίας, Ρωσίας, ερμηνεύοντας κυρίως ρόλους

από το λυρικό ρεπερτόριο της εποχής του μπαρόκ και τον Μότσαρτ.
Έχει συμπράξει ως σολίστ με πολλά από τα μεγάλα ελληνικά ορχηστρικά σύνολα (Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Καμεράτα Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής, Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, Ορχήστρα Δήμου Θες/νίκης κ.α.) καθώς και με ορχήστρες εκτός Ελλάδας όπως μεταξύ άλλων: Il Complesso Barocco (Alan Curtis), MusicAeterna (Θόδωρος Κουρεντζής).
Συνεργάζεται συχνά με τα ελληνικά σχήματα Παλαιάς Μουσικής Ex Silentio και Latinitas Nostra (Μάρκελλος Χρυσικόπουλος), καθώς και με άλλα από τον διεθνή χώρο όπως Atalante (Erin Headley) και United Continuo Service.
Συμμετείχε σε ηχογραφήσεις έργων των Χαίντελ και Ντομ. Σκαρλάττι υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου αλλά και του Alan Curtis καθώς και σε ηχογραφήσεις ελληνικών λυρικών έργων. Η δισκογραφία της περιλαμβάνει ακόμα: έργα για φωνή και κιθάρα από την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα, μουσική της εποχής του Μεσαίωνα με το σύνολο Ex silentio (καλλιτεχνική διεύ/νση: Δ. Κούντουρας), Θρήνους ιταλών συνθετών του 17ου αιώνα, παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια και Το ημερολόγιο μιας γυναίκας (Χάνομαι Γιατί Ρεμβάζω).